نص آخر تسريب صوتي للمقدم أحمد منسي قبل استشهاده: مش هانسيب الأرض نشر فى جريدة الوفد


Media preview

نشرت صفحة اتحاد قبائل سيناء على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، تسجيلًا صوتيًا للمقدم أحمد منسي،  أحد أبطال الصاعقة المصرية، وخريج الدفعة 92 حربية، قبل استشهاده بلحظات في الهجوم الإرهابي على جنوب رفح.

قال المقدم منسي في التسجيل الصوتي: "الله أكبر لكل أبطال شمال سيناء، ويمكن تكون دي آخر لحظات حياتي في الدنيا، أنا لسه عايش في هجوم من جماعة دواعش التكفيريين في مربع البرث، دخلوا بعربيات مفخخة وهدوا المبيتات وهدوا النقطة كلها".

وأضاف أنا لسه عايش ومعايا أربع عساكر متمسكين بالتبة والأرض، علشان زمايلنا الشهداء ومش هنسيب المصابين".

وناشد المقدم منسي من يسمع التسجيل الصوتي أن يبلغ العمليات، قائلًا: "بسرعة أي حد يبلغ العمليات يضربوا مدفعية إحنا عايشين ومش هانسيب الأرض عليها أي شهيد أو مصاب، الله اكبر يا نجيب حقهم يانموت زيهم، الناس كلها تدعي للناس اللي هنا".

كان المقدم منسي استشهد صباح اليوم في الهجوم الإرهابي الذي شنّه إرهابيو تنظيم داعش على إحدى نقاط التمركز لقوات الجيش في رفح، وهو ما أسفر عن استشهاد وإصابة 26 من أبطال الجيش، ومقتل 40 تكفيريًا.

0 تعليق على " نص آخر تسريب صوتي للمقدم أحمد منسي قبل استشهاده: مش هانسيب الأرض نشر فى جريدة الوفد "

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
افتكاسات الثورة كوميس افلام اقتصاد شعر الثورة احداث اسعار 2016 صور مصر قديم البومات
Are you Awesome? Legend has it that Awesome people can and will share this post!
نص آخر تسريب صوتي للمقدم أحمد منسي قبل استشهاده: مش هانسيب الأرض نشر فى جريدة الوفد